الموضوع
:
شيخ الأزهر ينزع نقاب تلميذة ثم يقول لها لو كنتى حلوه كنتى عملتى ايه
عرض مشاركة واحدة
09-10-2009, 11:26 PM
#[
104
]
سارة
:: كــاتب نشــط::
حاتم سلامات
يا اخوى انت قول داير ليك موضوع وتعمل منو شكلة
اولا انا لم اجرم الاخت بدورانا قلت انها ذكرت قصة بمعنى حديث عن الرسول عليه الصلاة
والسلام وانها غير صحيحة واعتذرت للاخت بدور مع كامل الاحترام ولا اظن ان الاخ كيشو
قال اكثر من ما قلت والله لو كنت اعرف ان احدا رد عليها لما فعلت انا رجعت للبوست من آخر
مداخلة لى ووجدت رد بدور وقمت بالرد عليها يعنى مش خوف فقط تصحيح انا لم اجرمها
ولم اخوفها انا تحدثت عن نقطة محددة ( يا حاتم بالله عليك تلب لى من دفار حياتى
)
وبعدين مالها هى بدور ما بتعرف تجيب حقها؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ثانيا ودا الاهم لم افرض راى فى الدين على شخص ولكنى مقتنعة به وعندى راى فى طريقة
المتحاورين فى امور الدين وانت واحد منهم
اعشان كدا بتفرج يعنى ناس مسطبة
لم اتحدث عن النقاب ولا حتى عن الحجاب انا تحدثت عموما عن اوامرالله سبحانه وتعالى
قد لا افعلها كلها ولكن هذا لا يعنى عدم ايمانى بها فقط اعتبره تقصير منى انا شخصيا
وبعدين تعال نسألك اذا كان حجاب او نقاب لماذا لا تعتبرونه حرية شخصية مثله مثل
الشرالستون وحلق الشعر كارلويس مش اسمها كدا برضو
انا بشوف تصرف شيخ الازهر تعدى على الحقوق الشخصيةبصرف النظر عن راى الدين
يعنى العالم خلا كل القضايا المصيرية المهمة ومشغول بى فوطة
بالله دا كلام دا
حاتم احسن ليك تبعد من وشى الساعة دى
الشيخة سارة غصبا عنك
التوقيع:
تـجـــاربنا بـالـحيـــاة تــألـــمنـا.... ولــكنــها بــلا شــك تــعلــمنـا
لك الرحمة ياخالد ولنا صبرا جميلا
سارة
مشاهدة ملفه الشخصي
إرسال رسالة خاصة إلى سارة
البحث عن المشاركات التي كتبها سارة