أواصل رفع هذا البوست الرائع , مع تحياتي للاستاذ الحيطة و السيدة حرمه المصون .
"باب منو فاتح يايما ? باب سِيد الجزمة ? "
أخي الصغير xxx متسائلا في يوم وقفة عيد ما , وكان وقتها يطلب جزمة للعيد حال دون حصوله عليها إنعدام السيولة النقدية لدي العائلة , وقبلها بلحظات وردا علي إلحاحه بطلب الجزمة كانت الوالدة - أطال الله عمرها- قد قالت له :
"باب المولي فاتح ياولدي "
"إتا ياحسين لمن الجِلِد دا يقوم , بتطهروني تاني , مُش , مش ? "
نفس أخي الصغير المذكور أعلاه متسائلا , وهو يشير الي عضوه التناسلي بعد أيام قليلة من طهورته .
|