العزيز عكود...
ما نا شوايقه...لكن منتسبين.....ولا خلاها..ذى نكتة ابو داؤد الشهيره..مع العسكرى.والمحقق ..والقاضى...!!!.!! حلوه دى..
اللحن يسكر شجون المساء..ويعربد بخلايا دفق الحس..وينقلنا الى براح متفرد..فيه كل غنج الدل الدلال...
ونسبح على ضياءات صفاء متسق..ومتسع.وفضفاض...
يا للروعه ...ويا للجمال...
ولعل تفرد انسجام الحس يلتقى مع كل نغم وريف ولحن منغم.وصوت غريد..
يا اجمل الحلوين..
وانت تغازل بحار العيون .مع توهان اجمل الحلوين..
عكود ..
ما تسرح مع الخيال..انت فى كثير من الاحيان .بتتكلم.. فى النوم... ومن هنا تاتى المساله..والمعصره..!!
فاهم..يا قبيله...؟
|